Lazar Voice szertartásvezetés
A Házasságkötés 10 Parancsolata.
1. Házasságkötéshez a hivatalos ügyintézés elindítása.
Születési anyakönyvi kivonat bemutatása.
Ha nincs meg, akkor újat kell kérni.
E-ügyintézéshez segédlet:
Születési anyakönyvi kivonat beszerzése útmutató video:
https://www.youtube.com/watch?v=txf1V52_ilY
2. A párnak együtt, személyesen kell megjelennie az anyakönyvvezető előtt.
Legalább 30 nappal a Házasságkötés előtt.
3. Kik köthetnek Házasságot?
Cselekvőképes, nagykorú személyek. Tisztázott családi állapotú. Érvényes okmányokkal rendelkezik. Nem köthet: Rokonsági fokban állnak egymással, cselekvőképtelenek, gondnokság alatt állnak, örökbefogadott örökbefogadóval, 16 év alattiak, 16-18 közöttiek csak gyám engedélyével, vagy gyámhatóság engedélyével.
4. Házasságkötés a Polgármesteri Hivatalban.
Munkaidőben, hétköznap van lehetőség ingyenes házasságkötésre. Ezt kötelező biztosítania a polgármesteri hivataloknak. Ezek általában 2 tanús esküvők. Nincs zene, nincs gyertya/homok, pezsgő. Rövid szöveg.
A Hivatalban egyeztessenek ezt illetően. A további időpontokban megtartott szertartás meghatározott összegért történik. A külső helyszínes esküvő drágább. Itt a legtöbb esetben a pár gondoskodik mindenről. Az anyakönyvvezető csak kimegy, hogy megkösse a házasságot.
5. Polgári esküvő helyszíne:
Terület szerinti illetékes anyakönyvvezetőhöz kell menni. (Ha valaki a VI. kerületben szeretne házasságot kötni egy rendezvényközpontban, ebben az esetben a IX. kerületi anyakönyvvezető nem mehet ki összeadni a párt.) Továbbá Jegyző dönt a külső helyszínek engedélyezéséről. (pl: hajó) Itt fontos megjegyezni, hogy vannak olyan ritka esetek, amikor kirendelik az anyakönyvvezetőt. Haldoklóhoz, kórházba, lakásra, hogy házasságot kössön. (Ilyen esetben, orvosi igazolást kérnek az állapot igazolására.)
6. A tanu kiválasztása.
A Tanu: nagykorú, cselekvőképes személy lehet. Igazolvány bemutatásra szükséges: érvényes sz.ig./útlevél/jogsoítvány és lakcímkártya. Külföldi állampolgár is lehet tanú. Tanú bárki lehet, családtag is. Nem kell előre megjelölni. A tanú és a tolmács személye lehet akár ugyanaz is. Ez esetben a házassági lapot 2 helyen kell aláíratni vele. Ekkor nem lehet hozzátartozó. Amennyiben a tanú nem beszél magyarul, tolmácsot szükséges biztosítani a párnak a tanu számára.
7. Név választásról nyilatkozat megtétele.
Nyilatkozni kell a házassági nevek viseléséről. Itt a menyasszony és a vőlegény is nyilatkozik. Névkódok szerint.
A Dr. címet a házassági kivonatra nem vezetik fel, de az országos rendszerbe jelezni kell az anyakönyvvezetőnek a doktori cím viselését. A születendő gyermek nevéről is nyilatkozni kell, mely a házassági névviseléstől is függ. Amennyiben nem nyilatkoznak róla, úgy az első gyermek születésekor kell megtenniük. Ha már nyilatkoztak, de a gyermek születése előtt megszeretnék változtatni, arra van lehetőség. Ha a gyermek születése után szeretnék megváltoztatni a nyilatkozatot, abban az esetben illetéket kell fizetni.
8. Kiegészítő szolgáltatások a hivatalban.
Zene: Bármilyen zene választható, nincsenek megkötések. (Bevonulás, aláírás-gyűrűhúzás-csók, köszöntő beszéd, gyertya-homok, szülőköszöntő, gratuláció, pezsgőzés, kivonulás.)
Gyertya: Bizonyos összegért megrendelhető.
Homoköntés: Van, ahol a hivatal rendelkezik vele/van, ahol a pár hozza.
Pezsgőzés: Általában ez benne van a foglalási árban. Az alap fél órás foglaláson felül jegyzői engedélyre foglalható több időpont is, ugyanaz az összeg többszörös megfizetésével. Ezt a nagyobb esküvőknél szokták igénybe venni.
9. Mit kell tudni a szertarásról?
Hány órakor kezdődik, van-e bármilyen változás.
Bevonulás: zeneválasztás, ki kivel, koszorúslányok, tanúk.
Kérnek-e szertartáshangosítást a helyszíntől.
Terveznek szülőköszöntőt, legyen bekészítve az ajándék erre a célra?
Szeretnének közös momentumot? (pl. gyertyagyújtás, homokszórás, fa ültetés, versmondás, egyéb...).
A kiegészítésekhez a kellékek is legyenek előkészítve.
Hányan pezsgőznek? (általában 5-en: az ifjú Pár + 2 tanú + szertartásvezető vagy 9-en: a szülőkkel együtt)
A zeneválasztások legyenek pontosítva. Egyeztetés a dj-vel, zenekarral, versmondóval.
Gyűrűtartó bekészítése, gyűrűk átadásának megbeszélése.
10. Az esküvői Ünnep hangulatának megtervezése, design, színválasztás, ruhaválasztás.
Ebben az általatok felkeresett rendezvényszervező, esküvőszervező tud számotokra segítséget adni. Vagy saját szervezés esetén: a saját terveitek összeállításával teremtitek meg a számotokra legszebb ünnepi hangulatot Házasságkötésetek Jeles Napjára.
Mindezek után indulhat a Nagy Nap!
Bizalommal várom a megkeresést.
Lázár Edina
szertartásvezető
telefon: +3670-638-8443
e-mail: lazar.voice@gmail.com